Renkaalle suoritetaan ensimmäisenä silmämääräinen alkutarkastus, minkä jälkeen tehdään NHD-tarkastus.
NHD-laite löytää vauriot, joita ihmissilmä ei kykene havaitsemaan.
Vanha pinta poistetaan automaattisella karhennus-koneella ja työ viimeistellään käsin. Kaikki pintapuoliset vauriot avataan ja näin varmistetaan rungon ja uuden pinnan täydellinen yhdistyminen.
Kolojen avauksessa tarkastetaan kaikki ulkopuolisten esineiden aiheuttamat vauriot ja tarvittaessa poistetaan kiinnittyneet esineet.
Uusi kulutuspinta valmistetaan liittämällä siihen välikumi mankeloimalla, jonka avulla uusi kulutuspinta kiinnitetään esivalmisteltuun runkoon.
Valmis aihio laitetaan paistopussiin ja vulkanoidaan paistokammiossa 99 asteen lämmössä ja kuuden barin paineessa viisi tuntia. Tällä taataan pinnan ja rungon liitoskohdan kestävyys.
Vulkanoinnin jälkeen renkaalle tehdään vielä jälkitarkastus, jonka läpäisee vain virheetön tuote. Tämän jälkeen rengas maalataan ja se on valmis asiakkaalle luovutettavaksi.